Els numeros son aquests...


· 12% és la inversió a Catalunya de l'Estat entre 1986 i 1997 quan té el 16% de població.

· 100 %, el doble de temps que en 1982 tarda el tren entre Barcelona i l'aeroport en 2007.
En 1982 hi havia un comboi directe cada 20 minuts que arribava en 10 minuts a l'aeroport. En 2007, en surt cada 30 minuts i en tarda 20.

· 0€ per al català, 90 milions € per l'espanyol. El govern espanyol destina el 2008 90 milions € per l'Instituto Cervantes. 0 € destina el govern espanyol el 2008 per promoure la llengua i cultura catalanes a l'exterior, quan segons la seva Constitució (art.3) són "objeto de especial respeto y protección".

· 416 milions € és la inversió en rodalies de Madrid, mentre que a Barcelona és de 153 milions €. La inversió ministerial en trens de rodalies entre 1995 i 2009 a Barcelona és de 153 milions €, a Madrid de 416 milions €.

· 6 són les vegades que multiplica la inversió de Barajas en relació a El Prat. Del 1992 al 2000 la inversió a l´aeroport de Barajas multiplica per sis l´esmerçada a l´aeroport del Prat.

· 51,2% són els recursos que ha destinat el Ministerio de Cultura a Madrid, mentre que a Catalunya és el 2,8%.

· 9,76% de dèficit fiscal és el més elevat de les regions europees, especialment si el compares amb altres regions: Aquitània (+2’31%), Migdia-Pir. (+5’51%), Provença (+1’34%), Abruços (+13’65), Úmbria (+1’08%), Suècia Oc. (-1’22%), Suècia sud (+0’73%), Yorkshire (+0’44%), Midlands E. (-0’46%), South West (+0’29%), Escòcia (+5’49%), Renània-Pal. (-2’92%), Niedersachsen (-1’13%), Lisboa-Tejo (-1’95%).

· 5'9% de les autovies en construcció el 2008 per l'Estat es fan a Catalunya. El Ministeri de Foment construeix el 2008 1.321 KM d'autovia, dels quals 78 a Catalunya.

· 0'90 Km d'autovia gratuïta cada 10.000 catalans, 2'35 km cada 10.000 espanyols el 2007.
En autopistes de peatge, 0'92 km per 10.000 catalans, 0'59 km per 10.000 espanyols. S'inclouen les autovies i autopistes fetes tant per l'Estat com per les C.C.A.A.

· 20 Km d'autovies ha fet l'Estat a la província de Barcelona en 1985-2005. A Madrid n'ha fet 600 km.

· 12'7 milions € en mesures mediambientals per l'aeroport de Barcelona, 300 milions per a Barajas.