+ TRENS - AVE

Tot i que el AVE es molt pràctic per anar per exemple a Madrid, adjunto uns trossos d'un escrit de la CGT de Tarragona per reflexionar:

+ TRENS - AVE

Les necessitats de mobilitat de la població passen per un ferrocarril que vertebri el territori, que done servei real a la ciutadania, permetent el dret a la mobilitat de les majories, estem farts de veure passar l'AVE a 300 km/h perquè els executius es desplacin entre les grans ciutats, i que no puguem viatjar entre dues poblacions de la nostra pròpia comarca per manca de trens o fins i tot pitjor… per la seva inexistència.

El 99% de la població viatja en trens de rodalies i Mitja Distància, enfront del 1% de l'AVE, les inversions són del 97% per a l'AVE i el 3% per al ferrocarril convencional. La nova estació del Tren d'Alta Velocitat del Camp de Tarragona, la inversió més cara de les fetes històricament a Tarragona, i que a sobre no soluciona de cap manera la problemàtica de mobilitat en les nostres comarques. A més en el Pla d'Infraestructures del Camp de Tarragona es continua apostant per l'Alta Velocitat, aquesta projectada altra nova estació d'AVE al Camp de Tarragona, així com altres noves línies d'Alta Velocitat que seguiran trinxant sense escrúpols el Territori de manera insostenible.

Per a això proposem:

-Augmentar el trànsit de mercaderies per ferrocarril del 4 al 30% (el 94% d'elles circulen per carretera), condicionar les instal·lacions del port de Tarragona per a donar una resposta àgil a la distribució d'aquestes, així com les terminals de Constantí i Tarragona Classificació.